fredag, september 14, 2012

Ät dig till en finare hud


I förra inlägget skrev jag att jag får vackrare hud om jag äter nyttigt. Det är viktigt att vårda huden med bra krämer som är fyllda med vitaminer och antioxidanter men det är också viktigt att vårda huden med nyttig mat som innehåller de rätta vitaminerna och mineralerna. Här kommer lite tips om du känner för att prova.

Frukt och grönt är bra och späckat med vitaminer och vatten.
Nyttigt fett är viktigt. Ät nötter, avokado, lax och makrill.
Omega-3 gör susen. Finns i linfrö, fet fisk och valnötter.
A-vitamin finns i morötter, spenat, tomat och broccoli. Smaska på.
C-vitamin är en antioxidant som gör under för både hälsan och huden. Satsa på en portion citrusfrukter, svarta vinbär eller blåbär varje dag.
E-vitamin gör så att kroppen enklare tar upp andra vitaminer. Avokado och sötmandel är livsmedel som är rika på E-vitamin.
D-vitamin kan hämma cancer och finns i fet fisk.
Zink lindrar hudbesvär som acne. Kalasa på skaldjur, bönor och solrosfrön.
Antioxidanter håller oss friska. Katrinplommon, granat äpplen och blåbär är bra val. Grönkål, spenat, brysselkål och broccoli är de bästa grönsakerna.
Lycka Till!

2 kommentarer:

  1. Åh så fin blogg du har! Harmonisk & fin. :)
    sv: Tack så hemskt mycket för din fina kommentar! Så glad jag blir.
    Desamma Johanna!
    Hoppas att du vill följa fotobloggen & fortsätta att kommentera! ♥

    SvaraRadera